Tworzenie automatycznego spisu treści w pracy magisterskiej.

Praca magisterska to jedna z najważniejszych prac zaliczeniowych w trakcie całego życia, dlatego warto doprowadzić do perfekcji, nawet najmniejsze szczegóły, które się w niej znajdują.

Często, bardzo szerokie spektrum omawianych zagadnień oraz wręcz licznych zmian kierunków myślenia, wymaga umieszczenia w tego rodzaju dokumentach, jak właśnie praca magisterska, obszernego spisu treści. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju elementu, całość pracy magisterskiej będzie dużo solidniej efektywna, gdyż za pomocą poszczególnych odnośników odnaleźć będzie można interesujące czytelnika zagadnienie.

Spis treści w takich programach komputerowych, jak na przykład Word, z pakietu Microsoft Open Office, tworzy się w sposób automatyczny. Na pierwszy „rzut oka”, taki rodzaj projektowania spisu treści wydawać się może lekko nie zrozumiały, lecz po opanowaniu wszystkich elementów, tworzenie spisu treści zajmie jedynie kilka chwil

Najlepszym sposobem, by w prostych czynnościach stworzyć dobry spis treści jest skorzystanie z dostępnych w programie stylów nagłówków. Początkowo zaznaczamy wszystkie nagłówki i łączymy je z interesującymi nas stylami. Następnie ustawiamy kursor myszki w miejscu, gdzie pojawić ma się spis treści i klikając na kartę „Odwołania” w kategorii „Spis treści” oraz w następnym poziomie również „Spis treści”, tworzymy wybrany przez nas rodzaj spisu treści.